Aktuellt

Herkkumaa-produkternas utseende förnyas år 2020

Herkkumaa uppdaterar förpackningarnas och etiketternas utseende under 2020. Det helt nya, tydliga och distinkta utseendet fungerar som en utmärkande faktor för enskilda produkter och som en förenande faktor för Herkkumaas produktgrupper.

En utmärkande grafisk design gör det enklare att identifiera, välja och hitta produkterna på produkthyllan. I den användarvänliga designen har produktinformationen grupperats i en logisk och lättbegriplig form, vilket innebär att relevant information alltid hittas på samma plats. 430 g-burkarna med gurksallad har utrustats med lättöppnade Easy Open-lock, vars helsvarta färg fulländar det nya förpackningsutseendet.

Det nya utseendet på Herkkumaas förpackningar och etiketter visar sig först i produkterna Gurksallad och Senapsgurksallad.

Herkkumaa och Björnekulla bildar en ledande nordisk producent av växtbaserade livsmedelskonserver

Herkkumaa Group har kommit överens om att förvärva Björnekulla Food

Vårens nyheter

Livsmedelstillverkaren Herkkumaa fortsätter att bredda sitt utbud med två nya produkter till butikshyllorna – Mayochup tomatmajonnäs och Red’n’Green remouladmajonnäs.

Mindre fossila bränslen vid Herkkumaa

Eftersom Herkkumaa vill vara en långlivad aktör inom den finländska industrin anser vi det nödvändigt att göra vårt yttersta för att minska utsläppen som hänför sig till framställningen av våra produkter.